Monday, November 11, 2013

Shaklee vs Ubat Klinik

Antara soalan yang saya selalu terima ialah, 'Boleh ka makan Shaklee kalau makan ubat dari klinik?' atau 'Tidak bahaya ka campur ubat klinik dengan Shaklee?' Interesting questions.

Jawapan, YA dan TIDAK.

Ya, kita boleh makan Shaklee dan ubat klinik tapi kita tidak disarankan makan Shaklee dan ubat klinik serentak.

Kenapa?

Pengambilan vitamin Shaklee dan ubat klinik secara serentak boleh menyebabkan darah bercelaru sebab ada dua benda yang berbeza masuk ke dalam badan sekaligus. Oleh sebab itu, darah tidak menyerap vitamin dengan baik dan sempurna.

Jadi, apa yang perlu kita buat?

Buat jadual makan ubat. Jarakkan pengambilan ubat klinik dan vitamin. Contohnya, kalau sekarang kita ambil ubat klinik, tunggu lebih kurang 2 jam, barulah kita ambil vitamin pula.

Daaannn, minum banyak air. Banyak di sini bukan 8 gelas sehari ya, sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Saya pasti anda mengambil suplemen Shaklee kerana anda mahu sihat kan? So, jangan buat separuh jalan. Buat betul-betul. Ambil suplemen, minum banyak air. Tidak suka / tidak biasa minum banyak air? Haa, baca SINI. Saya bagi tips-tips minum banyak air. Minum air ni bukan saja membantu penyerapan vitamin ya tuan-tuan dan puan-puan. Kita juga perlu air untuk mencuci buah pinggang.

Demikianlah perkongsian hari ini. Hehe

Sebarang persoalan, jangan malu-malu bertanya ya.

Call/SMS/Whatsapp: 0168474352 (Angel)

Saya, Angelina Albinus, ialah pengedar Shaklee di Kota Kinabalu, Sandakan dan Semporna serta seluruh Sabah dan Malaysia.

No comments:

Post a Comment